Voorkom deze uitglijders bij het schrijven van content voor je website, nieuwsbrief of LinkedIn post. 1. Niet verdiepen in je doelgroep Voordat je begint met schrijven heb je als het goed is nagedacht over je doelgroep. Dit gebeurt vaak onvoldoende, terwijl het erg belangrijk om na te gaan wie je doelgroep is en in welke […]
Het klinkt te voor de hand liggend om waar te zijn, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Goede “usability” is een randvoorwaarde voor het genereren van response. Het is zonde om te constateren dat aantrekkelijke content die door een breed publiek wordt gelezen nog wel eens strand in een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk […]
De belangrijkste B2B marketing KPIs op een rijtje Uiteindelijk zit het rendement van content marketing in de conversie, van onbekende naar klantrelatie. Daar tussen zit echter een groot spectrum aan tussenvormen, zoals abonnees, volgers, leads en prospects. Om de prestatie van het content marketing proces goed te meten is het definiëren van KPI’s van belang. […]
Iedereen kan schrijven, maar niet iedereen kan een aansprekende tekst maken die ook echt overkomt. Met dit stappenplan maak je van elke tekst een pakkende, effectieve tekst. 1. Stel een doel Het schrijven van content op zich mag nooit het doel zijn. Ga na wat je wil met content. Dat kan van alles zijn: van […]
Checklist bij het kiezen van een implementatiepartner voor marketing automation Waar moet je op letten bij het kiezen van een partner voor de implementatie van marketing automation? Sta je op het punt om een marketing automation oplossing aan te schaffen? Dat is een goede keuze, maar hoe kies je een marketingbureau om de implementatie en […]
Nieuwsbrieven… het lijkt wel alsof we er de laatste tijd mee worden doodgegooid. Bestelde je ooit een artikel bij een webshop, dan is de kans groot dat je ‘per ongeluk’ jezelf ook aanmeldde voor de nieuwsbrief. Deze constante stroom aan nieuwsbrieven doet ons steeds vaker klikken op de uitschrijflink – als je hem überhaupt al […]