AI transformeert het marketingvak, zo is de belofte. Maar welke progressie boeken succesvolle scale-ups om op schaal persoonlijke relaties te ontwikkelen tegen beperkte kosten? Lukt het om via voorspellende analyses taken te automatiseren en diepgaande klantinzichten te verkrijgen, resulterend in hogere efficiëntie en conversieratio’s? En om kwalitatief hoogwaardige content te creëren zonder dat de plank […]

Lees verder

5 valkuilen bij het schrijven van content

  • Bob Oord
  • February 17, 2022
  • 3 min read

Voorkom deze uitglijders bij het schrijven van content voor je website, nieuwsbrief of LinkedIn post. 1. Niet verdiepen in je doelgroep Voordat je begint met schrijven heb je als het goed is nagedacht over je doelgroep. Dit gebeurt vaak onvoldoende, terwijl het erg belangrijk om na te gaan wie je doelgroep is en in welke […]

Lees verder

Zo Verbeter Je Usability

  • Joep van der Wal
  • January 25, 2022
  • 17 min read

Het klinkt te voor de hand liggend om waar te zijn, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Goede “usability” is een randvoorwaarde voor het genereren van response. Het is zonde om te constateren dat aantrekkelijke content die door een breed publiek wordt gelezen nog wel eens strand in een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk […]

Lees verder

Handige B2B Marketing KPIs

  • Bob Oord
  • January 19, 2022
  • 11 min read

De belangrijkste B2B marketing KPIs op een rijtje Uiteindelijk zit het rendement van content marketing in de conversie, van onbekende naar klantrelatie. Daar tussen zit echter een groot spectrum aan tussenvormen, zoals abonnees, volgers, leads en prospects. Om de prestatie van het content marketing proces goed te meten is het definiëren van KPI’s van belang. […]

Lees verder

7 tips bij het schrijven van een whitepaper

  • Bob Oord
  • December 7, 2021
  • 4 min read

Iedereen kan schrijven, maar niet iedereen kan een aansprekende tekst maken die ook echt overkomt. Met dit stappenplan maak je van elke tekst een pakkende, effectieve tekst. 1. Stel een doel Het schrijven van content op zich mag nooit het doel zijn. Ga na wat je wil met content. Dat kan van alles zijn: van […]

Lees verder

Help! Ik moet spreken in een webinar

  • Joep van der Wal
  • November 18, 2021
  • 6 min read

5 tips voor het spreken in een webinar Ojee, een marketingcollega heeft bedacht dat je moet spreken in een webinar. Waarschijnlijk is het een eer voor je. Maar ik kan me ook voorstellen dat het best een beetje spannend is. Zeker als het de eerste keer is dat je in een webinar gaat spreken. Met […]

Lees verder

Zo selecteer je een marketingbureau voor je marketing automation

  • Joep van der Wal
  • October 19, 2021
  • 3 min read

Checklist bij het kiezen van een implementatiepartner voor marketing automation Waar moet je op letten bij het kiezen van een partner voor de implementatie van marketing automation? Sta je op het punt om een marketing automation oplossing aan te schaffen? Dat is een goede keuze, maar hoe kies je een marketingbureau om de implementatie en […]

Lees verder

5 valkuilen bij het maken van een nieuwsbrief

  • Joep van der Wal
  • October 13, 2021
  • 4 min read

Nieuwsbrieven… het lijkt wel alsof we er de laatste tijd mee worden doodgegooid. Bestelde je ooit een artikel bij een webshop, dan is de kans groot dat je ‘per ongeluk’ jezelf ook aanmeldde voor de nieuwsbrief. Deze constante stroom aan nieuwsbrieven doet ons steeds vaker klikken op de uitschrijflink – als je hem überhaupt al […]

Lees verder