Jouw buyer persona in een oogopslag
In B2B contentmarketing worden buyer persona’s vaak gebruikt om de juiste doelgroep met relevante berichten effectief te bereiken. Een B2B-buyer persona is een fictief persoon die de kenmerken van jouw beste potentiële klanten vertegenwoordigt. De persona representeert een typische klant.
Buyer persona’s krijgen meestal een naam en worden beschreven met demografische details, interesses en persoonlijkheid. Je zult hun uitdagingen, pijnpunten en motivaties op deze manier beter begrijpen.
Componenten van onze B2B Buyer Persona Template
Typische kenmerken van een complete B2B buyer persona zijn:
- Een fictieve naam
- Symbolische afbeelding
- Achtergrond
- Trends en uitdagingen
- Demografie
- Doelen
- Zorgen
- Mediavoorkeuren
- Voorkeursformaten en tone of voice
- Persoonlijkheidsarchetypen
Download deze B2B buyer persona template om jouw key buyer persona’s te formuleren.
B2B Buyer Journey Template
We hebben ook een B2B Buyer Journey Template beschikbaar om te downloaden.